lördag 15 september 2012

I have a dream



I vilken värld lever vi egentligen? Vi söker andra planeter, flyger till månen och tillbaka men vi kan inte ta hand om vår eget planet. Hur kan det vara så? Lever vi i en mardröm? Varför är det så? Frågorna tar inte slut. Vi lever i en dålig värld, jag skäms och är inte stolt. Krig, våld, mord, korruption, politik, religion, droger är bara en av många ord som är orsaken till denna värld av tårar. Jag har en dröm, en dröm om att allt detta en dag ska sluta. En värld av glädje, kärlek, och där vi har respekt för varandra. Där alla få vara den man vill vara, ingen mer som behöver lida. Men jag har svårt att se att detta blir sanning. Vi har alla resurser som vi behöver för att kunna få ett slut på det. Men ingen gör det, varför? Jag önskar att mina barn ska få leva i en värld där dom kan vara säkra, att dom kan få njuta av en värld som vi istället hjälper till att bygga upp, inte är på väg att förstöra. Ni tänker säkert att det finns mycket fint i denna världen också, och visst har ni rätt i det, men ni har med säkerhet inte sett allt elände som finns. Och du har med ganska stor säkerhet aldrig upplevt hur det känns att inte ha mat eller vatten på flera dagar. Upplev det och du kommer att ändra din syn på livet! Du tänker nog inte på det, men du som lever i Skandinavien lever i ett paradis. Kom ihåg det och tänk efter innan du agera...

En bild säger mer än tusen ord

                                 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar