fredag 14 september 2012

Gud och mig

När vi inte längre tror på honom, då kommer han in i våra liv. Så länge du kämpar, och inte ger upp din tro på liv kommer kärlek få dig dit du ska.

"Gud gick med mig längs stranden, tittade man tillbaka såg man våra fotspår i sanden. Men plötslig försvann ett av spåren, jag frågade Gud om han inte längre var med mig, och han svarade "jo då, det är jag som bär dig över sanden".

Vad han ville säga var, när det är som tuffast i livet och vi inte längre orkar, då kommer han och hjälper till. Att tro på Gud, eller vad man nu vill tror på, är viktig. Alla behöver vi något att sträva efter i bra tider som i dåliga. Gud (livet) tror på oss oavbrutet med all sin kärlek, den har aldrig tvivlat på oss, den finns alltid inom oss och kommer aldrig att lämna oss. Gud är allt! Viktig är att hålla utskick efter signalerna, en glimt av den mest gudomliga känslan som kallas för kärlek. Världen slutar inte att snurra bara för att du har ett problem eller för att du inte vet hur du ska betala din räkning. För allt finns en lösning, och det kommer alltid att lösa sig, även om man för stunden inte ser ljuset vid tunnels slut. Livet är programmerat så att vi alltid kommer att lyckas, även med att hitta insikt. Ingen kan springa ifrån den mest underbara känslan kallad kärlek. Det är något som vi alla kommer att uppleva en dag, för eller senare. 

"god is in all of us, and you are god"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar