lördag 15 september 2012

Ska vi flytta...?

Vad menar jag med det? Jo, jag sitter här och funderade på mitt liv och hur många gånger jag har flyttat runt. Gud, det kan jag inte längre räkna. Har rest halva världen runt och jag har lärt mig 6 språk på vägen. Jag har bott i Sverige sedan 2003 och jag stor trivs här. Svenskan har jag lärt mig "på gatan". Man kan lära sig mycket där, därför kallas jag också för att vara "street-smart".

I alla de olika länder som jag har varit och levt i, har jag tagit med mig det bästa av kulturer och upplevelser och har på så sätt skapat min personlighet av den jag är i dag. 

Jag är den jag är (I AM that, I AM)  och väljer att tro på det goda i allt och alla. Dömer ingen och ger alla en chans att visa för mig vem dom verkligen är. Jag älskar livet och kan inte leva utan det. Såklart har även jag tagit många dåliga beslut i mitt liv, som jag ångrar. 

Jag kan bara be om ursäkt och be om förlåtelse, i hopp om att få det en vackert dag. Ingen är perfekt men jag försöker verkligen att bli en bättre människa för varje dag som går. Om du får möjligheten så tycker jag att du ska bege dig ut i världen och utforska den. Du kommer att få svar på mycket och du kommer säkert att ändra ditt tankesätt på många plan. Har man rätt värderinger, behöver man inte heller vara någon annan än sig själv. Skulle aldrig vilja lura mig själv. På gott och ont skulle jag inte vilja vara någon annan än den jag är. 

En sak till: 

"HOME IS WHERE THE HEART IS"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar