måndag 24 september 2012

Att vara annorlunda är vackert


Förra veckan när jag gick ut i min trädgård, blev jag förvånad när jag såg en katt som satt där och tittade på mig med sina två ögon i olika färger. Så vackert! Det påminde mig om min mamma som alltid sa "att vara annorlunda är vackert"Hon sa att världen skulle vara ganska tråkig om allt var detsamma

Det fick mig att tänka på jag var i England och jobbade. En ung kille kom fram till mig och sa "Carmelo, du är min inspiration. Jag vill vara precis som du ". Han fick mig att le, men jag berättade för honom att alla är unika på sitt speciella sätt och att han bara behövde vara sig själv. Om han hade en stark personlighet, skulle han hålla huvudet högt och vara stolt över sig själv. Precis som katten i trädgården. Den var annorlunda, men ändå vacker. Den skillnaden gör den enastående och ännu vackrare.  

Var glad för den unika människa som du är. Var stolt. Om du vill förbättra något, lär dig något. Ta en kurs, studier eller experimentera. Tidigare var jag väldigt blyg och valde därför att börja träna på gymmet och ta dans lektioner. Det ändrade inte bara mitt utseendet utan även mitt självförtroende.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar