måndag 24 september 2012

Att bekämpa sina inre demoner


Hur tar man itu med sina inre demoner? 

Kan tänka mig att det är en kamp som alla någon gång måste ta upp med sig själv. När ångesten tar över i mig finns inte mycket jag kan göra för att ta bort smärtan. Ångesten kan komma i många olika former och göra dig sårbart. En av den största rädslan jag har är att förlora mina barn eller den jag älskar, bara tanken på det skrämmer mig. Ensamhet är jag också rädd för, hatar att vara ensam, vill ha mina nära och kära runt om mig.

Ibland händer det att man är ensam för stunden och en överväldigande känsla som inte kan beskrivas kommer in i mig och gör att jag knappt kan andas, och jag har ingen kontroll över mig själv längre. Alla möjliga tankar, känslor, bilder rusar genom min kropp och hjärna som en blixt. Det blir svårt att andas och jag blir maktlös. Känns som om en ventil öppnas för att kunna återskapa balans i min själ. 

Jag är inte rädd för att visa att jag är sårbart, en människa gjord av kött och blod och med ett hjärta. Våra liv är bara lånade, de vet jag, och det finns vissa saker som bara inte får inträffa innan jag ska lämna tillbaka det. Men om det skulle hända, då kommer jag tillbaka som en ängel och ser till att skydda de jag älskar. 

Låter kanske fånigt, men jag vill tro på det...


1 kommentar: