tisdag 25 december 2012

Framtiden är skriven...eller inte!

Vi har blivit en produkt av vår omvärld, vi föds redan med att vara förprogrammerade av medierna hur vi ska bete oss och när vi ska använda oss av deras produkter. Vi är framtidens barn, osynligt bärande på alla märken. Vad kommer som näst? Att någon ska äga oss? Jag kommer ihåg att jag inte fick allt som jag pekade som barn, klagade jag frågade min mamma mig tre frågor:

-Har du ett tag över ditt huvud?  JA! 

-Har du kläder på dig?  JA!

-Har du mat på bordet?  JA!

Vad mer behöver du? Hon hade/har rätt. Vad mer behöver vi egentligen? Det finns folk som har alla pengar i världen men saknar glädje och är inte lyckliga, eller har någon form av sjukdom som pengar inte kan köpa bort. Jag tackar gud att jag mår bra och att min hälsa är på topp. Pengar kommer och går, men jag stannar kvar och kommer alltid vara den samma, skulle aldrig tillåta pengar att ändra min personlighet. Aldrig!!!

Pengar är inget fel på om man förstår deras värde i form av att göra något gott med dom och inte bara hjälpa sig själv utan även andra som kanske behöver det mer än du själv. Men att jag ska sälja min själ till djävulen för det, nej, hellre vara en fattigt bastard med ett hjärta av guld och dö lycklig med det jag har, för när jag jobbar svettas jag inte vatten utan blod...

Så vem behöver alla varumärke och namn på sin hud? Jag har redan det bästa av allt och alla, "mig själv". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar