söndag 21 oktober 2012

Språk


Kollade på tv och bytte kanal flera gånger från italiensk till tysk och tillbaka till svenska, känner mig lyckligt lottat att inte bara kunna prata mitt modersmål språk men även 6 språk till. Saken är den att man kan lära sig allt om man har viljan och intresset och jag har alltid haft ett stort intresse för språk. När man reser så mycket som jag gör är det super roligt att kunna använda sig av dom och inte minst att kunna konversera med människorna i det land man befinner sig i. Jag är tacksam, för det gör att jag kommer närmare andra kulturer och deras vardag genom språket och samtidigt lär jag mig att inte ha förhastade fördomar. Alla är vi olika i våra kulturer och uppfostrade i vad som är rätt och fel, viktig och oviktig. Men även om det är så, får vi inte glömma bort att respektera varandra för vad vi är och att vi egentligen inte är mer än detsamma. Lär dig ett nytt språk om du söker utmaning, skit kul och det breddar din syn på livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar