söndag 30 september 2012

Starkare än ord

                          Inget är starkare än handlingens kraft

Ord är bara ett verbalt sätt att uttrycka sig på, utan att lösa problemet som finns framför en. Som "Mr. Bad" sa i filmen ("the good, the bad and the ugly") if you have to shoot, shoot don´t talk. 

Han menade att man ska sätta ord i handling och inte bara prata om det, det kan kosta dig livet, i alla fall i filmen. Jag skulle kunna skriva en bok om det. Är en mästare på att omsätta det jag säger i handling, även om jag på vägen dit ändrar kurs eller att något nytt föds på vägen, men jag kommer ändå till mitt mål, oavsett hinder eller omständigheter. Livet är gjort för att vi ska lyckas, men du måste tro på det annars kan inte ditt resultat bära frukten av det frö som du har planterat i ditt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar