torsdag 6 september 2012

ÖGA MOT ÖGA MED BAGAREN

Började min morgon med att titta igenom gamla artiklar som har blivit skrivit om mig och mitt yrkesliv för några år sedan. Och upptäckte en artikel som gjorde att jag började skratta, tydligen känner alla apan men apan känner ingen. Jag har ingen aning vem personen är som har skrivit denna artikel, har set bild på personen men har ingen aning vem det är.

  Här kommer artikeln...

En morgon bjöd jobbet på frukost. Hälsosam sådan med surdegsbröd från en lokal bagare, hemmablandad müsli och smoothies. Höll på att sätta den färskpressade juicen i halsen när jag fick informationsbroschyren, om brödet, i handen, med en leende Carmelo på framsidan. Jo, visst jag vet mycket väl vem han är, den charmige Italienske bagaren med sådär lagom extremt heta magmuskler och en panter tatuerad ner mot…
Trodde aldrig att vi skulle äta frukost ihop dock, det var väl att ta i. I morse sågs vi igen när han körde upp bredvid mig vid rödljuset, eller rättare sagt, hans bild i storformat på en van, tuggande på en brödbit med lagom plirig blick. Där satt vi öga mot öga tills någon knackade hysteriskt på bilrutan. En kollega som var strandsatt på Värnhem. Och jag som satt och hade den mest fantastiska fantasin om nybakat bröd…. jag rekommenderar bageriet varmt, där allt bakas med kärlek. Allt!!




1 kommentar:

  1. Bilden får mig att känna någonslags värme i bröstet och gamla minnen kommer tillbaka.
    Då denna bil dagligen parkerade utanför mitt cafe och in kom en liten supertatuerad dansktalande italienare med en hög nybakade foccacia med rosmarin och grovsalt på.

    Tror att denna personen räknas som någon sorts
    Malmölegend idag...

    SvaraRadera