fredag 7 september 2012

Made In Italy

Jag är född på Sicilien, en av de mest fantastiska öarna i världen. Allt du behöver finns på Sicilien. Vad tror ni den första kommentaren är när jag berättar att jag kommer från Sicilien? "Oooo Maffian!"Skulle vara som att säga, om du berättar att du kommer från Sverige?"Aaaha, köttbulle!" Eller att man skulle kalla er för ett primitivt folk... För när Miachelangelo började rita på 1500 talet i sixtinska kapellet de mest gudomliga bilderna, då satte ni vikingarna en sten på en annan och kallade det för konst
Vilket trams, kan vi inte bara vara stolt över vart vi kommer ifrån och ta med oss allt det positiva som vi lärt oss genom historiens arv? Alla har vi våra brister men vi ska inte döma någon bara för deras kultur, historia eller mentalitet. Respekt är ett ord som är svårt att leva upp till, och allt börjar med dig själv. Jag känner mig inte speciellt italienskt eftersom jag har rest så mycket i mitt liv och har sett det mesta. Skulle istället kunna kalla mig för en världsmänniska, en del av allt. Jag är jag och jag väljer att se det positiva i de negativa.
  
"To be a better human beginns in yourself, look att the man at the mirror"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar