lördag 22 september 2012

Livet är som en rulle toalettpapper...


Jag har lärt mig...

Jag har lärt mig .... att livet är som en rulle toalettpapper. Ju närmare det tar slut, desto snabbare går det.

Jag har lärt mig .... att vi ska vara glada att Gud inte ger oss allt vi ber för.


Jag har lärt mig ....att pengarna inte köper klass.


Jag har lärt mig .... att det är de små dagliga händelserna som gör livet så spektakulärt.


Jag har lärt mig ... att under allas hårda skal finns där någon som vill bli uppskattad och älskad.


Jag har lärt mig .... att Herren inte gjorde det hela på en dag. Vad får mig att tro att jag kan det?


Jag har lärt mig ...att ignorera fakta förändrar inte fakta.


Jag har lärt mig .... att när du planerar att göra upp med någon, låter du bara den personen att fortsätta skada dig.


Jag har lärt mig ... att kärlek, inte tid, läker alla sår.


Jag har lärt mig ... att det enklaste sättet för mig att växa som människa är att umgås
med människor som är smartare än jag.


Jag har lärt mig .... att alla du möter förtjänar att hälsas på med ett leende.


Jag har lärt mig .... att det finns inget sötare än att sova med sina barn och andans på deras 

kinder.

Jag har lärt mig ... att ingen är perfekt tills du blir förälskad i dem.


Jag har lärt mig ... att livet är tufft, men jag är tuffare.


Jag har lärt mig ... att möjligheter aldrig går förlorade, någon annan kommer att ta dem du missar.


Jag har lärt mig .... att när du hyser bitterhet kommer lyckan infinna sig någon annanstans.


Jag har lärt mig ... att jag önskar att jag kunde ha sagt till de jag brydde mig om att jag älskar dem en gång till innan de gick bort.


Jag har lärt mig .... att man ska hålla sina ord både snälla och ödmjuka, eftersom man kanske en dag får äta upp dem.


Jag har lärt mig ....att ett leende är ett billigt sätt att förbättra ditt utseende.


Jag har lärt mig ....att jag inte kan välja hur jag känner, men jag kan välja vad jag gör åt det.


Jag har lärt mig .... att när din nyfödda barn håller ditt lillfinger i sin lilla hand för första gången, då är du fast för
livet.

Jag har lärt mig .... att alla vill leva på toppen av berget, men all den lycka och tillväxt sker 

medan du bestiger det!



 

1 kommentar:

  1. Livets gåta har inte haft ett svar fram tills för några minutersen då jag hittade detta inlägg.Ska skriva ut det och sätta det på min kylskåpsdörr och påminna mig varge dag att jag torkar röven med mitt liv;-)....

    Tack Bartolo än en gång...

    SvaraRadera