onsdag 12 september 2012

Lev livet

"Lev livet som om du skulle dö imorgon"!!

Vad är det vi söker? Vad är det vi vill med livet? Vad längtar vi efter? 

Personligen skulle mitt liv kunna vara en bok, byggt på olika kapitel, för det är precis så det är. Från ett kapitel i livet till nästa, och jag längtar efter mitt nästa kapitel. Jag är inte rädd för livet, ”I embrace life”. Livet är fantastiskt och genom att vara medvetande om det gör att jag kan leva det till fullo. För varje gång jag har kommit till slutet av ett kapitel, har jag lärt mig något nytt om mig själv och kommit mig själv lite närmare. Utgå från att du bara har detta livet, så njut och lev det som om varje dag var din sista. Det finns ingenting som hindrar dig från att leva det liv som du vill leva, förutom du själv. Det är bara du som bestämmer hur ditt liv ska se ut. Låt ingen annan säga åt dig hur du ska leva. Tänk att du har en fri vilja att göra precis som du vill utan "måsten". Som René Descartes sa: "Cogito, ergo sum" - "Jag tänker, alltså finns jag", att vara medvetande om det gör att du andas. Sen den dagen du föddes har du aldrig slutat andas. Tänk efter, helt underbart att du omedvetet gör det, att kroppen ser till att du får det du behöver. En så liten, självklar sak för oss men av så stor betydelse. Det är en stor gåva att få leva och finnas i denna värld. Att få uppleva saker som musik, dans, kärlek, mat, natur, familj, barn, smärta, glädje osv... Njut av det och bry dig inte så mycket över vad andra tror eller tycker om dig. Lev ditt liv nu! I morgon kanske det är för sent, och kom ihåg att älska mycket, för kärleken vinner alltid till sist. 

"Amor vincit omnia" - "Kärleken övervinner allt"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar