tisdag 21 augusti 2012

Träning, träning och träning...

Träning är och har alltid varit ett måste i mitt liv, det är som meditation för mig, bra för kropp och själ, hade dött utan det. Har fyllt för några dagar sedan 35 år och känner mig ung och stark. Har sett många i min ålder som redan ser ut som 40+, vilken skam. Det tar 45 min av din vardag att hoppa in i gym byxor och sätta fart på kroppen. Inte så att jag ska tvinga någon att träna, men vill inte alla förbli friska och minst 100 år? Jag i alla fall har tänkt mig att ge det ett försök och jag vet att jag kommer lyckas ;-)

Många av mina bekanta och inte minst vänner tycker att jag har för många tattos på mig och dom tror att när jag blir äldre/gammal kommer det inte längre ser snygg ut. Jag kontrar direkt och svara: Gammal? Det kanske du blir, inte jag! Jag blir snyggare och snyggare för varje dag som går...hehehe...det handlar om att ha rätt inställning till livet och att tror på sig själv. Om inte jag tror på mig själv, vem gör det då? Man ska aldrig glömma bort sig själv eller ändra sig för någon annan, bara för någon annan ska tycka om dig eller vill ha dig på ett bestämt sätt. 

Har en text på min kropp som säger:

"I am that, I am"

Ändra inte på mig, då jag annars inte är mig själv längre ;-)

Livet är underbart och bjuder på mycket, man behöver inte förstå allt och har svar på allt direkt, oftast ger det mening längre fram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar