måndag 26 augusti 2013

Here we go again...



Skrev i ett av mina tidigare inlägg att polisen i Marocko var/är korrupt och deras motto för att tjäna en extra slant är;  "Ska vi dricka kaffe". Nu hände det att i Spanien/ Malaga rakade vi ut för ett liknade situation med den spanska polisen.  Vi var på väg mot stan, gågatan, och på vägen dit blev vi stoppade av polisen. "documentation por favor"! Har ni någon gång haft problem med lagen? Nej! säkert? JA! "Un momento por favor", de skulle kolla upp oss innan vi fick gå. Inte nog med det utan de skulle även kroppsvisitera oss. Efter de var klara med att visitera mig sa jag till honom, nu är det min tur. Varför det sa han, jag svarade för att ni är en bunke korrupta poliser. Han fick ögon stora som en ko...han svarade "så kan du inte säga..." Kanske inte det, svarade jag tillbaka, men jag vet hur det funkar, sen kom min vita lögn, jag jobbar själv som polis i Sverige sa jag. Han blev helt röd i ansiktet och visste knappt vad han skulle säga. Saken är den, om man är turist och inte känner till landet/lagen och inte är "Street Smart", då kan alla göra som de vill med dig. De representera lagen och man blir skräckslagen då man tror att de vet och kan allt. Men så är det inte... Till sist skakade de hand med oss och plötsligt var vi godkända..."what a peace of shit"... 


Fazit: Var lugn, spela samma spel som dem och visa framfötterna på ett smart sätt! Ching Ching...so long.

2 kommentarer:

  1. Haaahaaaa!...leeeer "nu e det min tur"..skulle vilja se deras miner!

    SvaraRadera
  2. Haaaahaaaa...! " nu är det min tur"...den va bäst!:)

    SvaraRadera