tisdag 18 december 2012

Moderna tider...


Hade hon kunna blogga sig själv, hade hon säkert gjort det. Att manifestera sig själv måste vara en avsaknad till ett bra självförtroende eller kanske för att man är egenkär? 

Att plåta någon/något är det ingen fel på, alltid trevligt att kunna se tillbaka och minnas av det vackra, men att blotta sig framför tusen andra utan att tänka över hur mycket man i verkligheten utsätter sig själv för, är inte många medvetna om. Vi har inget integritets skydd längre, alla vet allt om alla.  

Inte att nämna hur otäckt det faktiskt är...

En galning skulle lätt kunna planera det perfekta brottet, en tjuv det perfekta inbrottet osv...man kartlägger sitt liv på en blogg och till och med berättar vad som ska hända i den närmsta framtiden. Jag skriver själv på min blogg, nästan dagligen, om allt möjligt men skulle aldrig utsätta de jag älskar, och det för att skydda dom

Inte heller berättar jag för mycket om hur, vad och vilket det är som kommer hända i mitt liv och min framtid. Jag behöver integritet, i verkliga livet som här på bloggen. Man vet aldrig vem som läser detta. Jag delar med mig mycket av mitt yrke relaterade liv, men det bara för att jag är en offentligt person inom den sektor. Det har inget att göra med mitt privat liv. 

Att hålla en låg profil är viktig för mig, kanske därför många inte riktig kan sätta fingret på vem jag är då jag inte släpper in vem som helst i mitt liv. Tänk vad man kan göra med all information man i dagsläget kan få genom den offentliga myndigheterna och kommunikations medier/forum som fb, msn, twitter osv...you name it. 

Känns läskigt att veta att man lätt skulle kunna bli ett offer i samhället. Tur att jag är en man och lätt kan försvara mig om det skulle behövas...

I vilket fall som helst, delar jag bara mina tankar med er för jag tror att det är viktig att inte glömma bort att vi snart inte längre har en skyddad identitet och är blottade i det systemet vi lever i, och alla ser rakt igenom oss. 





 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar