söndag 2 december 2012

Livets Citat

                        Har listat upp några citat som jag själv tycker ger mening...


”Fråga inte dig själv vad världen behöver. Fråga dig själv vad som väcker dig till liv och gör sedan det. För vad världen behöver är människor som verkligen har vaknat till liv.”

”Jag försöker inte dansa bättre än någon annan. Jag försöker bara dansa bättre än mig själv.”

”En pessimist är en person som gör sina möjligheter till svårigheter och en optimist är en person som gör sina svårigheter till möjligheter.”

”Ingen kan få dig att känna dig underlägsen utan din tillåtelse”

”Du ska vara försiktig med vem du låtsas att du är, för den du låtsas att du är – är faktiskt den du är!”

”Framtiden intresserar mig – jag ska leva resten av mitt liv i den” 

”För mycket av en bra sak kan vara underbart!”

”Gör det du måste så fort som möjligt, så att du kan göra det du vill så länge som möjligt”

”Du är vad du spenderar hela dagen med att tänka på.” 

”Din vision blir endast klar när du blickar in i ditt eget hjärta. Den som letar på utsidan, drömmer; den som letar på insidan, vaknar.”

Sanningen är den att du alltid vet vad som är det rätta att göra. Det svåra är att göra det.

”Vi är vad vi tänker. Allt som vi är uppstiger från våra tankar. Med våra tankar skapar vi vår värld”

”Inte förrän det sista trädet har huggits ner.
Inte förrän den sista floden har blivit förgiftad.
Inte förrän den sista fisken har fångats.
Inte förrän då kommer du att märka att pengar inte går att äta.”


”Den finaste gåva du kan ge till en annan människa är din egen personliga utveckling. Jag brukade säga: ‘Om du tar hand om mig så ska jag ta hand om dig.’ Nu säger jag istället: ‘Jag tar hand om mig för din skull om du tar hand om dig för min skull.’”

”Det finns två typer av människor – de som gör arbetet och de som tar åt sig äran för det. Försök att vara med i den första gruppen; det är mindre konkurrens där.”

”Jag tycker att det är fascinerande att de flesta människor planerar sina semestrar med mer omsorg än de planerar sina liv. Det är kanske för att flykt är lättare än förändring.”

”En människa lever inte förrän han har hittat något att dö för.”

”Låt inte det du inte kan göra stoppa dig från att göra det du faktiskt kan göra.”

”En dåre söker lyckan i fjärran; den vise odlar den under sina fötter.”

”Ett äkta proffs är en person som kan göra sitt absolut bästa även vid en tidpunkt när han egentligen inte riktigt känner för det.”

”Den enda verkliga upptäcktsresan består inte i att söka nya landskap utan i att se saker med nya ögon.”

”Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag.”

”Övertyga dig själv först. Om du inte tror på dig själv, varför ska någon annan göra det?”

”Vem som helst kan klara av att hålla motivationen uppe när man har energi och allt flyter. Det är först när det tar emot som du får möjlighet att visa vem du innerst inne är och vad du har lärt dig fram tills nu.”

”För många människor så är förändring mer ett hot än en utmaning. De ser förändring som en förgörare av det som är känt och bekvämt, snarare än som skaparen av det som är nytt och spännande.”

”Var inte rädd för att använda de talanger du har, för tänk så tysta skogarna skulle vara om inga fåglar sjöng förutom de som sjöng bäst.”

”Endast de som riskerar att gå för långt kan någonsin få reda på hur långt man kan gå.”

”Man ska utnyttja tiden. Du har 86400 sekunder/dygn. Hade du fått 86400 kronor hade du börjat tänka på vad f*n ska jag göra med pengarna? Du måste också tänka på vad du skall göra med din tid…”

Mörker kan inte fördriva mörker. Endast ljus kan göra det. Hat kan inte fördriva hat. Endast kärlek kan göra det.”

”Du behöver inte vara annorlunda än den du är. Du behöver bara vara mer av den person du redan är.” 

”Om du inte vet vart du ska, hur kan du då förvänta dig att komma dit?”

”Det krävs bara en person för att ändra ditt liv – Du!”

”Allt som någonsin byggts – byggnader, karriärer, vinnare – existerade först som en tanke. Att hålla en tanke i sinnet har en märklig förmåga att bjuda in människor och platser i våra liv och göra den tanken till verklighet. Jag kan inte förklara det, men jag vet att det är sant.”
 




 


 



 



 



 

 



 



 



 



 



 



 

 



 



 

 

 



 



 

 

 

 



 


 



 



 





 









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar