söndag 4 november 2012

Tv-serier

Vill dela med mig några av mina favorit-tv-serier som jag tittar på. Folk frågar mig om jag har sett det ena eller andra på Tv, men sanningen är att jag inte tittar så mycket på Tv, men jag har några favorit program som jag älskar att titta på...here they come:


SHARK TANK

Shark Tank är en realityshow med businesstema, där deltagarna presenterar affärsidéer för investerare, eller ”hajar”, som de kallas här. Showen är baserad på den japanska realityshowen Dragons' Den.








PAWN STARS

Programmet följer de dagliga aktiviteterna på pantbanken Gold & Silver. Till pantbanken kommer kunder med saker som de vill sälja eller i vissa fall pantsätta. Man får under denna tid lära sig mer om objektet i frågan samt följa prisförhandlingen. 




STORAGE WARS


Storage Wars är en amerikansk  realityseriesom sänds på TV-nätverket A&E .Serien började sändas 2010 och följer en grupp människor som på auktion köper övergivna förråd på hyrlagar och sedan säljer innehållet. Innan en auktion av ett förråd får köparna bara titta in i det utifrån och de får inte röra något av innehållet.













 DRAGONS DAN

The Dragons return, ready to invest in some of Britian's best and brightest businesses. Cash is king in the current economic climate, but these multimillionaires won't be giving their hard-earned money away lightly. Will any of the entrepreneurs manage to clinch a deal?




Extreme home makeover

Programmet går ut på att ett team som på bara en vecka ska riva ner ett helt hus och bygga upp ett nytt igen. De väljer ut familjer som drabbats av något, sjukdomar, familjemedlemmars bortgång och som har behov av ett nytt boende, men inte klarar av att skaffa det själva.



Ancient Aliens


Ancient Aliens is a series of image macros based on History Channel’s TV series with the same name starring alien expert Giorgio A. Tsoukalos, who often tends to explain inexplicable phenomena as the direct result of aliens or extraterrestrials being on Earth. In a somewhat similar fashion to Bill O’Reilly’s You Can´t Explain That series, the Ancient Aliens macros exaggerate Tsoukalos’ beliefs to such an extent that they become humourous.



Auction hunters 

Auction Hunters, Allen Haff and Ton Jones, travel America bidding on unclaimed storage units they think will contain the most hidden treasure - worth big cash - the better the history the higher the price.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar