torsdag 11 oktober 2012

What´s the point?




Sitter här och fundera på vad det är jag vill göra framöver, kollade runt på jobbmarknaden och inser snabbt att där finns inget som tilltalar mig mer än att jag vill jobba för mig själv. Har några bra idéer som jag har funderat mycket över att omsätta irl.

När du ger 150% på ditt jobb men ingen lägger märke till att du gör det, vad är då "the point" med det? Har jobbat i över 2 år på det företag jag är på just nu och har inte varit en enda dag hemma sjuk, crazy right? Men det är ingen som bryr sig om sådant!

Tänk om jag hade jobbat för mig själv och hade investerat dom 150% i mig själv, då hade det gett mening och jag hade säkert kommit dit jag vill. Jag är en kämpe, känns som om jag har förlorat 2 år av mitt liv, förutom att ha träffat och vunnit några mycket fina kollegor som jag skulle offra min lilla finger för. 

Kanske ska jag ta upp mitt gamla namn igen och göra mig igenkänd på marknaden för den jag var förr...

Den bästa bagaren i Sverige!!

                                                      "Bröd är inte bara bröd, bröd är konst"
                                                                                            -Carmelo Dibartolo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar