måndag 29 oktober 2012

Brev till samhället

Så jag gick denna långa väg och vägen ledde mig hit.

Låten du sjöng sista natten spelas fortfarande i mitt huvud.

 
Några flera steg och jag var där, nyckeln till dörren i mitt liv.

Denna väg kommer inte att bli lätt, denna väg är stenig och hård, inte med många kommer du vara enig, du kommer vara ensam, men detta liv ger så mycket mer.

Det var en liten stund, en stund jag inte var där. Sen tog jag ett litet steg och sedan blev det klart för mig. Denna väg kommer inte bli lätt, denna väg är stenig och hård, inte med många kommer du vara enig, du kommer vara ensam, men detta liv ger så mycket mer. Många har förrått dig, vissa älskar dig, många ger upp allt för dig, vissa välsignar dig, sätt inte ditt segel när vinden blåser storm.


(om du inte förstår metaforen av det jag skrev, låt mig veta så få du en översättning ;-)

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar