torsdag 27 september 2012

My worst enemy, myself!!


Största striden i livet är med säkerhet den mot sig själv, om jag inte visste bättre då hade jag redan tagit livet av mig flera gånger. Ibland skrämmer jag mig själv för att jag få upp tankar som absolut inte skulle finnas där. Kan det vara för vi är ett flockdjur? Jag har lärt mig att de farligaste djuren i kedjan faktiskt är människan, för den dödar även för nöjes skull, medan ett djur bara gör det ur en instinkt för att överleva och för att få mat. Alla är vi olika och även olika i att kontrollera vår ilska, tur att jag har bra kontroll över mitt jag. Har lärt mig under åren att det bästa vapnet man kan har är ord, för de kan lösa en hel del problem. Jag avskyr vapen och våld, finns inget värre, inte för jag inte kan försvara mig men jag vill leva i fred och inte ha problem med någon. Kan inte ens döda en fluga eller en spindel och om det skulle hända blir jag ledsen över att har gjort det.
Det tar mycket tid och disciplin att lära känna sig själv och att ha kontroll över olika situationer i livet. När det händer att man är på väg att explodera, då är det viktig att man intalar sig själv att ta det lugnt och andas djupt. Det är inte lönt att flippa eller skada någon annan, för sen kommer skuldkänslorna fram och du mår illa och ditt dåliga samvete kommer att äta upp dig inifrån.

So...think twice before you lose it!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar