onsdag 29 augusti 2012

Den "perfekta" människan


En vän och jag hade samtalslämna över ordet ”perfekt ”vad är i äntligen perfekt? Dialogen kom fram när vi var på gymmet och fick ögon på 3 killar som tränade stenhårt, låt oss säga som var fortfarande i början av deras tränings karriär. 

Personligen har jag tränat i över 10 år och är fortfarande inte nöjd med min kropp, men det är hur jag ser mig själv. En av killarna tar plötsligt av sin tränings tröja och börjar pumpa los…jaha, tänkte jag ingen fel på hans självförtroende. Intressant nog, för det bevisar bara att så länge man tror på sig själv och skiter i vad alla andra tänker och tycker då är man hemma. Tydligen hänger personlighet ihop med perfektionismen eller i alla fall i försök på att bli det.

"Kom ihåg att vi alla är "perfekta", i alla fall i mina ögon, och det
  ligger i betraktarens ögon vad som är perfekt".  

 "Life is beautiful"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar